Co to jest SEO i czemu warto wykorzystać je w sklepach internetowych Shoper?

Co to jest SEO i czemu warto wykorzystać je w sklepach internetowych Shoper?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli działasz w branży online, to z pewnością wiesz, jak ważna jest wysoka pozycja w wyszukiwarkach, i to nie tylko w Google, ale także w innych, np. Bing czy Yahoo. Tylko w ten sposób masz szansę dotrzeć do szerokiego grona internautów, którzy zostaną Twoimi nowymi klientami. Twój sklep internetowy powstał na platformie Shoper i zastanawiasz się, czy pozycjonowanie i SEO pomogą Ci w zwiększeniu sprzedaży? Zdecydowanie tak. Sprawdź, dlaczego warto je wykorzystać.

Czym jest SEO?

Czym jest SEO? Search Engine Optimization to optymalizacja witryny, w Twoim przypadku sklepu internetowego, pod wyszukiwarki. To działania skupiające się głównie na strukturze strony, które umożliwiają zwiększenie jej widoczności online i trafienie do TOP 10, a nawet TOP 5 wyników wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Mówiąc o optymalizacji, mamy na myśli między innymi uproszczenie kodu HTML, zadbanie o poprawność adresów URL i przekierowania 301, linkowanie wewnętrzne, stworzenie meta danych czy przygotowanie treści SEO z nagłówkami i słowami kluczowymi.

Wspominając o SEO, nie możemy nie wspomnieć o pozycjonowaniu. Search Engine Optimization jest jego nieodłączną częścią. To dzięki niemu możesz znaleźć się na pierwszej stronie organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania, znajdujących się od razu pod linkami wykupionymi w ramach kampanii Google Ads. Pozycjonowanie to jednak nie tylko SEO, ale także UX, czyli user experience, oraz działania on-site i off-site – zadbanie o szybkość ładowania witryny, stworzenie mobilnej wersji sklepu internetowego, uzyskanie certyfikatu SSL czy link building.

Shoper – co warto wiedzieć o popularnej platformie?

Shoper jest komercyjną platformą do tworzenia, prowadzenia i obsługi sklepów internetowych, która swoją premierę miała już w 2005 roku. Użytkownicy doceniają ją za nowoczesność, intuicyjną obsługę i rozbudowaną funkcjonalność. Dodatkowo nie brakuje możliwości personalizacji, a samo wdrożenie oprogramowania nie sprawia żadnego problemu. Shoper korzysta z licencji abonamentowej Saas, czyli Software as Service. Możesz wykupić go w jednym z czterech pakietów.

Dlaczego warto pozycjonować sklepy internetowe Shoper?

Jak się okazuje – pozycjonowanie Shoper jest nie tylko konieczne, aby zwiększyć widoczność sklepu internetowego online, ale także całkowicie bezproblemowe. Twórcy oprogramowania zadbali o to, aby optymalizacja witryny była łatwa i wygodna. A dlaczego warto w ogóle to robić? Jak wspomnieliśmy już wcześniej, pozycjonowanie pozwoli Ci zwiększyć widoczność swojej witryny, a to z kolei umożliwia wyróżnienie się na tle konkurencji, osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwaniach Google oraz zwiększenie zaufania do marki i budowanie jej świadomości. Dodatkowo odpowiednio prowadzone działania przełożą się automatycznie na zwiększenie zysków, za którym stoi wyższy poziom konwersji i niższy wskaźnik odrzuceń.

Fot. NisonCo PR and SEO/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Paweł 28.01.2022

    Shoper jest świetnym oprogramowaniem dla sklepu internetowego, możesz w nim obsługiwać cały proces zakupowy, od przyjęcia zamówienia, przez jego wysyłkę, aż do ostatniego etapu rozliczenia księgowo-magazynowego. Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważnym procesem tym bardziej mówiąc o sklepach. Bez skutecznego pozycjonowania można zapomnieć o dużej ilości zamówień i zdobywaniu zaufania przez klientów.

  • Nikodem 18.02.2022

    Shopera używam od 2017 roku, aktualnie planuje rozpocząć pracę nad pozycją mojego sklepu dla konkretnego regionu, w tym wypadku będzie to pozycjonowanie Częstochowa i wiem, że również skorzystam, że tego sprawdzonego CMSu.

Rekomendowane
Pończochy w ogrodzie? Do tego mogą Ci się przydać!
Pończochy w ogrodzie? Do tego mogą Ci się przydać!
Zastanawiasz się, jak wykorzystać pończochy w ogrodzie? Poznaj nasze sposoby!
Żyrandol do salonu – na jaki model warto się zdecydować?
Żyrandol do salonu – na jaki model warto się zdecydować?
Żyrandol w salonie pełni nie tylko funkcję oświetlenia pomieszczenia, ale jest też często jego główną dekoracją. Dlatego powinien współgrać z wszystkimi elementami znajdującymi się w tym wnętrzu. Jaki model warto wybrać, by prezentował się idealnie?
Kto odpowiada za zalanie łazienki?
Kto odpowiada za zalanie łazienki?
Zalanie mieszkania przez sąsiada mieszkającego na wyższej to częste zdarzenie, które może wyrządzić wiele szkód. Sprawdź na kim spoczywa odpowiedzialność.
Ostatnie wpisy