Efektywne pozycjonowanie nie istnieje bez doboru odpowiednich fraz kluczowych. Wyjaśniamy, dlaczego są one tak ważne i które można uznać za najpopularniejsze w branży ogrodniczej.
Pozycjonowanie (z ang. Search Engine Optimization, w skrócie SEO) polega na optymalizowaniu stron internetowych w taki sposób, aby pojawiały się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. To długofalowy proces, który opiera się na przemyślanych i regularnych działaniach, na przykład dobieraniu słów kluczowych, tworzeniu unikalnych i wartościowych treści czy budowaniu linkowania. Choć wszystkie tego rodzaju działania są ważne i wpływają na pozycję danej witryny, to jednak podstawę w całym procesie stanowią słowa kluczowe – to właśnie od ich wyszukania i dobrania do swojej branży należy zacząć. Dlaczego frazy kluczowe przy pozycjonowaniu są tak istotne?
Frazy kluczowe to po prostu słowa, określenia, które wpisujemy w wyszukiwarkę, gdy chcemy znaleźć informację, produkt lub usługę. Dzięki nim użytkownicy trafiają tam, gdzie chcieli. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe sprawiają, że strona internetowa zyskuje lepszą widoczność w wyszukiwarce i notuje większy ruch. Dobór właściwych fraz jest tak ważny, ponieważ bez nich witryna nie będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Wyróżnia się kilka rodzajów fraz kluczowych:
Pracując nad pozycjonowaniem swojej strony internetowej, warto zadbać, aby pojawiały się na niej treści, w której nie zabraknie wszystkich rodzajów fraz kluczowych. Dzięki temu użytkownicy częściej będą trafiać na taką witrynę, co przełoży się na większy ruch.
Bez wątpienia najpopularniejszą frazą w branży ogrodniczej jest „sklep ogrodniczy”, która często łączy się z lokalizacją i nazwą miasta. Prym wiodą również takie słowa kluczowe, jak:
Jak widać, w branży ogrodniczej jest wiele fraz kluczowych, które są związane nie tylko ze sklepami i konkretnymi produktami (na przykład narzędziami), lecz także z ogrodniczymi poradami. Z tego względu na swojej stronie internetowej, poza informacjami o ofercie, warto regularnie publikować dodatkowe eksperckie treści, w których nie zabraknie ogrodniczych nowinek i wskazówek. To świetny sposób na wplatanie słów kluczowych i zwiększenie widoczności witryny oraz ruchu na niej.
W pozycjonowaniu firmy z branży ogrodniczej może pomóc także wizytówka Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google. Jego celem jest zaprezentowanie podstawowych informacji o firmie, na przykład danych kontaktowych, adresu, godzin otwarcia. Co ważne, wizytówka Google Moja Firma może dotyczyć tylko tych firm, które posiadają fizyczną siedzibę.
Dobrą wiadomością jest to, że wizytówki Google również da się optymalizować, aby zwiększyć ich widoczność. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma powinno składać się z kilku działań. Należy zacząć od uzupełnienia podstawowych informacji (nazwa firmy, adres, numer telefonu) i ustalenia lokalizacji oraz obsługiwanych obszarów. Warto też sprecyzować „kategorie główne i podkategorie”, bo dzięki temu Google określi profil naszej działalności. Następnie można skupić się na stworzeniu unikalnego opisu firmy, w którym zawrze się najważniejsze informacje, oraz dodawaniu wpisów do aktualności wizytówki czy zdjęć i filmów. W pozycjonowaniu wizytówki ważną rolę odgrywa również odpowiadanie na opinie klientów.
Fot. Myriam Jessier/unsplash.com
Każda branża ma swoje frazy kluczowe i będzie inaczej się pozycjonowała. Oprócz fraz kluczowych które też są ogromnie ważne trzeba dodać jeszcze jak pozycjonować sklep internetowy? Jednym z lepszych działań jakie można podjąć w tym temacie to oddanie strony agencji seo która zadba o naszą stronę i pozycjonowanie. Wcześniej wspomniane wizytówki Google tez są świetnym pomysłem które w branży ogrodniczej na pewno też się dobrze przyjmą.
Czapki z głów za wypisanie najpopularniejszych fraz, niekiedy dostęp do jakiejkolwiek treści użytkowej, chroniony jest jak najcenniejszy skarb. Ale gdy tak czytam o tym pozycjonowaniu, odnoszę coraz częściej wrażenie, że interesantom, zamiast zależeć na ogólnej skuteczności witryny i stworzeniu bazy swego rodzaju „followersów”, zależy tylko na pozycji w wynikach wyszukiwania. Drodzy przedsiębiorcy, dowiedzcie się czym jest SXO https://sxo.pl/czym-jest-sxo/ – obecnie nie zdajecie sobie z tego sprawy, ale połączenie działań SEO z UX’em, jest tym, czego w istocie potrzebujecie. Zadbajcie o klienta, równocześnie rozwijając waszą witrynę. Gdy znajdziecie złoty środek pomiędzy pozycją witryny w wynikach wyszukiwania, a ilość stałych, regularnie powracających klientów, naprawdę osiągniecie sukces – sxo z pewnością Was do tego przybliży.