Pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia znacząco odmieniły nasze podejścia i przyspieszyły procesy nauki względem cyfryzacji. Większość spraw załatwiamy obecnie online a poprzez rewolucję w wielu branżach byliśmy zmuszeni wdrożyć nowe rozwiązania z dnia na dzień.
Profil zaufany, elektroniczne podpisy czy wideorozmowy poprzez epidemie stały się codziennością. Większość spraw urzędowych, biurowych czy nawet medycznych załatwiamy obecnie przez internet.
Obywatele w o wiele większym stopniu zmuszeni zostali do korzystania z e-usług. Elektroniczne podania, wnioski czy skargi obecnie są często jedyną możliwą opcją aby załatwić swoje sprawy. Co najmniej trzykrotnie zmniejszyło się zainteresowanie usługami stacjonarnymi.
Kłopotem wówczas staje się, jeżeli osoba nie posiada dostępu do profil zaufanego. Jest on niezbędny do załatwienia spraw urzędowych przez internet. Jednak możesz go założyć o dowolnej porze pod adresem – www.GOV.pl.
Jest to portal, który ułatwia życie gdy mamy do załatwienia sprawy urzędowe. Oprócz dostępnych e-usług znajdą się tam informacje ze wszystkich ministerstw. Strona jest przeznaczona dla ludzi w każdym wieku, dlatego została zaprojektowana bardzo intuicyjnie, tak aby każdy mógł sobie na niej poradzić.
Załatwianie spraw urzędowych przez internet, jest korzystniejsze dla urzędów jak i dla obywateli. Nie wymaga to od nas jechania przez pół miasta i stania w kolejkach a świadomość i możliwości, jakie dają narzędzia cyfrowe przerodziły się w wygodę i wzrost usług online.