Jeśli działasz w branży online, to z pewnością wiesz, jak ważna jest wysoka pozycja w wyszukiwarkach, i to nie tylko w Google, ale także w innych, np. Bing czy Yahoo. Tylko w ten sposób masz szansę dotrzeć do szerokiego grona internautów, którzy zostaną Twoimi nowymi klientami. Twój sklep internetowy powstał na platformie Shoper i zastanawiasz się, czy pozycjonowanie i SEO pomogą Ci w zwiększeniu sprzedaży? Zdecydowanie tak. Sprawdź, dlaczego warto je wykorzystać.
Czym jest SEO? Search Engine Optimization to optymalizacja witryny, w Twoim przypadku sklepu internetowego, pod wyszukiwarki. To działania skupiające się głównie na strukturze strony, które umożliwiają zwiększenie jej widoczności online i trafienie do TOP 10, a nawet TOP 5 wyników wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Mówiąc o optymalizacji, mamy na myśli między innymi uproszczenie kodu HTML, zadbanie o poprawność adresów URL i przekierowania 301, linkowanie wewnętrzne, stworzenie meta danych czy przygotowanie treści SEO z nagłówkami i słowami kluczowymi.
Wspominając o SEO, nie możemy nie wspomnieć o pozycjonowaniu. Search Engine Optimization jest jego nieodłączną częścią. To dzięki niemu możesz znaleźć się na pierwszej stronie organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania, znajdujących się od razu pod linkami wykupionymi w ramach kampanii Google Ads. Pozycjonowanie to jednak nie tylko SEO, ale także UX, czyli user experience, oraz działania on-site i off-site – zadbanie o szybkość ładowania witryny, stworzenie mobilnej wersji sklepu internetowego, uzyskanie certyfikatu SSL czy link building.
Shoper jest komercyjną platformą do tworzenia, prowadzenia i obsługi sklepów internetowych, która swoją premierę miała już w 2005 roku. Użytkownicy doceniają ją za nowoczesność, intuicyjną obsługę i rozbudowaną funkcjonalność. Dodatkowo nie brakuje możliwości personalizacji, a samo wdrożenie oprogramowania nie sprawia żadnego problemu. Shoper korzysta z licencji abonamentowej Saas, czyli Software as Service. Możesz wykupić go w jednym z czterech pakietów.
Jak się okazuje – pozycjonowanie Shoper jest nie tylko konieczne, aby zwiększyć widoczność sklepu internetowego online, ale także całkowicie bezproblemowe. Twórcy oprogramowania zadbali o to, aby optymalizacja witryny była łatwa i wygodna. A dlaczego warto w ogóle to robić? Jak wspomnieliśmy już wcześniej, pozycjonowanie pozwoli Ci zwiększyć widoczność swojej witryny, a to z kolei umożliwia wyróżnienie się na tle konkurencji, osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwaniach Google oraz zwiększenie zaufania do marki i budowanie jej świadomości. Dodatkowo odpowiednio prowadzone działania przełożą się automatycznie na zwiększenie zysków, za którym stoi wyższy poziom konwersji i niższy wskaźnik odrzuceń.
Fot. NisonCo PR and SEO/unsplash.com
Shoper jest świetnym oprogramowaniem dla sklepu internetowego, możesz w nim obsługiwać cały proces zakupowy, od przyjęcia zamówienia, przez jego wysyłkę, aż do ostatniego etapu rozliczenia księgowo-magazynowego. Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważnym procesem tym bardziej mówiąc o sklepach. Bez skutecznego pozycjonowania można zapomnieć o dużej ilości zamówień i zdobywaniu zaufania przez klientów.
Shopera używam od 2017 roku, aktualnie planuje rozpocząć pracę nad pozycją mojego sklepu dla konkretnego regionu, w tym wypadku będzie to pozycjonowanie Częstochowa i wiem, że również skorzystam, że tego sprawdzonego CMSu.