Pompy ciepła – coraz bardziej popularne

Nowy dom
Pompy ciepła – coraz bardziej popularne
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Na koniec ubiegłego roku w polskich domach było zainstalowanych 128 tys. pomp ciepła, które pracowały na potrzeby centralnego ogrzewania i podgrzewania wody. W optymistycznym wariancie ich liczba do 2030 roku może wrosnąć już do prawie 2,1 mln – wynika z szacunków Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła.

Duży wzrost sprzedaży pomp ciepła w Polsce

– Rynek pomp ciepła jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu. W tym roku przewidujemy dynamikę na poziomie około 100 proc. w segmencie pomp typu powietrze–woda, czyli służących do centralnego wodnego ogrzewania budynków i korzystających z powietrza jako źródła ciepła. To oznacza wzrost sprzedaży do blisko 40 tys. urządzeń. Natomiast w przypadku innych segmentów, droższych pomp ciepła, np. typu solanka–woda, tzw. gruntowych pomp ciepła, wzrost będzie nieznaczny, na poziomie kilku procent – mówi agencji Newseria Biznes Paweł Lachman, prezes zarządu Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC).

2019 rok był już dziewiątym z rzędu, kiedy w Polsce odnotowano duży wzrost sprzedaży takich urządzeń (łącznie 42,8 tys. sztuk, co oznaczało wzrost całego rynku o 37 proc. r/r). W I półroczu 2020 roku cały rynek pomp ciepła w Polsce odnotował wzrost na poziomie ok. 60 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Jak zauważają specjaliści, wzrost popularności pomp ciepła to zasługa większej dostępności niż gruntowych pomp ciepła. Poza tym, koszty są znacznie niższe niż jeszcze kilka lat temu. Ponadto Polacy są bardziej zainteresowani fotowoltaiką.

Mimo kolejnego roku wzrostów prawie 43 tys. pomp ciepła sprzedanych w ubiegłym roku to wciąż zaledwie ok. 10 proc. całkowitej sprzedaży na rynku urządzeń grzewczych w Polsce. W porównaniu z innymi krajami UE, np. Szwecją, Austrią czy Niemcami, krajowy rynek wciąż jest dopiero w początkowej fazie rozwoju. Dlatego też prezes PORT PC wskazuje, że potrzebna jest szeroka edukacja i kampanie informacyjne.

Źródło: Newseria

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Niewymagające kwiaty, które sprawdzą się w każdym ogrodzie
Niewymagające kwiaty, które sprawdzą się w każdym ogrodzie
Szukasz kwiatów do ogrodu, które będą się pięknie prezentować bez Twojej ingerencji? Sprawdź nasze propozycje i stwórz niewymagające rabaty ogrodowe, które upiększą każdy ogród!
Plac zabaw przed domem – 4 ciekawe atrakcje dla dzieci
Plac zabaw przed domem – 4 ciekawe atrakcje dla dzieci
Szukasz pomysłów na atrakcje do przydomowego placu zabaw? Oto garść inspiracji!
Marazzi- synonim wysokiej jakości ceramiki podłogowej i ściennej
Marazzi- synonim wysokiej jakości ceramiki podłogowej i ściennej
Marazzi, prestiżowa włoska marka płytek ceramicznych, od dziesięcioleci jest synonimem wyrafinowania i innowacji w dziedzinie wykończenia wnętrz.
Ostatnie wpisy