Promocja i aranżacje

Frazy kluczowe przy pozycjonowaniu – które są najpopularniejsze w branży ogrodniczej?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Efektywne pozycjonowanie nie istnieje bez doboru odpowiednich fraz kluczowych. Wyjaśniamy, dlaczego są one tak ważne i które można uznać za najpopularniejsze w branży ogrodniczej.

Pozycjonowanie (z ang. Search Engine Optimization, w skrócie SEO) polega na optymalizowaniu stron internetowych w taki sposób, aby pojawiały się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. To długofalowy proces, który opiera się na przemyślanych i regularnych działaniach, na przykład dobieraniu słów kluczowych, tworzeniu unikalnych i wartościowych treści czy budowaniu linkowania. Choć wszystkie tego rodzaju działania są ważne i wpływają na pozycję danej witryny, to jednak podstawę w całym procesie stanowią słowa kluczowe – to właśnie od ich wyszukania i dobrania do swojej branży należy zacząć. Dlaczego frazy kluczowe przy pozycjonowaniu są tak istotne?

Znaczenie fraz kluczowych

Frazy kluczowe to po prostu słowa, określenia, które wpisujemy w wyszukiwarkę, gdy chcemy znaleźć informację, produkt lub usługę. Dzięki nim użytkownicy trafiają tam, gdzie chcieli. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe sprawiają, że strona internetowa zyskuje lepszą widoczność w wyszukiwarce i notuje większy ruch. Dobór właściwych fraz jest tak ważny, ponieważ bez nich witryna nie będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Rodzaje fraz kluczowych

Wyróżnia się kilka rodzajów fraz kluczowych:

  • Ogólne, podstawowe frazy kluczowe – składają się z 1-2 wyrazów, ich pozycjonowanie jest trudne, ponieważ są – jak wskazuje sama nazwa – dość ogólne, a przez to często wpisywane w wyszukiwarkę. Odznaczają się także wysoką konkurencyjnością. Przykłady: branża ogrodnicza, sklep ogrodniczy.
  • Brandowe frazy – to fraza, w której pojawia się nazwa brandu, czyli marki. Użytkownicy wpisują ten rodzaj słów kluczowych w wyszukiwarkę, gdy zależy im na produkcie/usłudze konkretnej firmy. Przykłady: Castorama ogród kwiaty, OBI ogród.
  • Frazy Long Tail – dosłownie oznaczają „długi ogon”. Są dłuższe niż ogólne słowa kluczowe i składają się z 3-5 wyrazów. Cechują się mniejszą klikalnością, ale za to niską popularnością, a więc i konkurencyjnością, więc pomagają w pozycjonowaniu. Przykłady: internetowy sklep ogrodniczy, sklep ogrodniczy online tanio.
  • Lokalne/krajowe frazy – to słowa kluczowe, które zawierają w sobie dokładną lokalizację, czyli nazwę miasta, województwa, państwa. Są szczególnie przydatne, gdy prowadzi się sklep stacjonarny. Przykłady: sklep ogrodniczy Wrocław, narzędzia ogrodnicze Warszawa.
  • Frazy informacyjne – użytkownicy wpisują je, gdy chcą zdobyć informację, a nie znaleźć produkt czy usługę. Często mają formę pytania, więc wiążą się z wyszukiwaniem odpowiedzi. Przykłady: jak sadzić tulipany, jak dbać o wrzosy w domu.

Pracując nad pozycjonowaniem swojej strony internetowej, warto zadbać, aby pojawiały się na niej treści, w której nie zabraknie wszystkich rodzajów fraz kluczowych. Dzięki temu użytkownicy częściej będą trafiać na taką witrynę, co przełoży się na większy ruch.

Najpopularniejsze frazy kluczowe w branży ogrodniczej

Bez wątpienia najpopularniejszą frazą w branży ogrodniczej jest „sklep ogrodniczy”, która często łączy się z lokalizacją i nazwą miasta. Prym wiodą również takie słowa kluczowe, jak:

  • internetowy sklep ogrodniczy,
  • sklep ogrodniczy online tanio,
  • branża ogrodnicza w Polsce 2020,
  • rynek ogrodniczy w Polsce,
  • rynek sprzętu ogrodniczego,
  • wiadomości ogrodnicze,
  • ogródek blog,
  • ogród portal,
  • zielony ogród porady,
  • porady ogrodnicze YouTube,
  • ogródek warzywny,
  • katalogi ogrodnicze,
  • narzędzia ogrodnicze,
  • narzędzia ogrodnicze ręczne,
  • narzędzia ogrodnicze nazwy,
  • kwiaty doniczkowe – sklep,
  • ciekawe kwiaty do ogrodu,
  • najpiękniejsze kwiaty.

Jak widać, w branży ogrodniczej jest wiele fraz kluczowych, które są związane nie tylko ze sklepami i konkretnymi produktami (na przykład narzędziami), lecz także z ogrodniczymi poradami. Z tego względu na swojej stronie internetowej, poza informacjami o ofercie, warto regularnie publikować dodatkowe eksperckie treści, w których nie zabraknie ogrodniczych nowinek i wskazówek. To świetny sposób na wplatanie słów kluczowych i zwiększenie widoczności witryny oraz ruchu na niej.

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma

W pozycjonowaniu firmy z branży ogrodniczej może pomóc także wizytówka Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google. Jego celem jest zaprezentowanie podstawowych informacji o firmie, na przykład danych kontaktowych, adresu, godzin otwarcia. Co ważne, wizytówka Google Moja Firma może dotyczyć tylko tych firm, które posiadają fizyczną siedzibę.

Dobrą wiadomością jest to, że wizytówki Google również da się optymalizować, aby zwiększyć ich widoczność. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma powinno składać się z kilku działań. Należy zacząć od uzupełnienia podstawowych informacji (nazwa firmy, adres, numer telefonu) i ustalenia lokalizacji oraz obsługiwanych obszarów. Warto też sprecyzować „kategorie główne i podkategorie”, bo dzięki temu Google określi profil naszej działalności. Następnie można skupić się na stworzeniu unikalnego opisu firmy, w którym zawrze się najważniejsze informacje, oraz dodawaniu wpisów do aktualności wizytówki czy zdjęć i filmów. W pozycjonowaniu wizytówki ważną rolę odgrywa również odpowiadanie na opinie klientów.

Fot. Myriam Jessier/unsplash.com

Polecane artykuły
Promocja i aranżacje

Co to jest SEO i czemu warto wykorzystać je w sklepach internetowych Shoper?

Twój sklep internetowy powstał na platformie Shoper i zastanawiasz się, czy pozycjonowanie i SEO pomogą Ci w zwiększeniu sprzedaży? Zdecydowanie tak. Sprawdź, dlaczego warto je wykorzystać.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *